Saturday, November 13, 2010

Pengertian chenta buat aku..

    Post ptama aku d wall singgahan ni kiranya cuma tentang chenta.pingin kongsi apa yang aku rasa,itu aja...

  Masing-masing punya pandangan yang beda tentang chenta ,kerna chenta fitrah semulajadi yang ada djiwanya manusia...aku juga sama.chenta buat aku,1 perasaan yang halus tapi punya makna yang rumit tuk di leraikan.gembira,bahagia,sedih,marah juga benci.(ye la kot...)

  Aku jujur,ada ketikany aku sendiri leka dengan namany chenta,tapi syukurla masi waras tuk menilainy.(ma kasih mylup..hehe.)Menurut sesetengah orang chenta itu buta,tapi ternyatanya salah kali ya..chenta x pernah buta kerna ianya cuma perasaan..perasaan yang dipandu oleh pancaindera manusia, makany yang buta kita manusia.Buta untuk menilai apa yang digelar chenta suci juga chenta nafsu yang lahir dr perutny nates(syaitan)



7 comments:

  1. erm..sukar juga ye nak menafsir benda2 berkaitan chenta ni...tp, bg aku,chenta tu biarla dtg dri hati.xde sape yg boleh menafsir dengan tepat pe erti chenta yg sebenar.Biasanya datang dari penglaman kita sebelum2 ni.Pasti ada chenta yang akan sentiasa tggu kita semua.Melainkn kita dipendekan umur,itu bukan kuasa kita ok..;)..

    Nice blog...teruskan usaha ye.moga sentiasa berfikiran terbuka dalam blog ko nani..i loike...hehehe

    ReplyDelete
  2. thanx din...
    mcm aku kata td..ni apa yg aku rasa..
    p btul la..masing2 punya tafsiran yang beza bab yg rasa juga masing2...

    p/s:thnx 4 ur sport...hehehe

    ReplyDelete
  3. tp xsalah berchenta ni.jnji kita gembira dan org yg kita cintai pun gembira juga.betul x jelita?


    p/s:nama baru ye?manis bunyinya.hehe..;) ur welcome nani...:)
    Jangan lupa komen2 kt blog aku tau..hehehe

    ReplyDelete
  4. fitrah manusia tuk menchenta n tuk d chenta...tul 2..appy asal bpada2 rite...

    p/s:manis tang mana???hehe..joke
    orrait alwys update ..

    ReplyDelete
  5. yup...pandai pun..sapela cikgunya ni kan...hehehehe...good gurl...


    P/s:tang pipi kot..heheheh..tq..

    ReplyDelete
  6. ahaha....x da mknany gjol...

    p/s:thanx...hkhkhk

    ReplyDelete