Saturday, March 26, 2011

Gadis

kelopak mata terbuka lagi...
nyatanya apa yang aku lalui bukanlah hanya
satu mimpi...

bangkit kan badan dari tilam yang setebal
papan lapis,nikmatny tidur
seperti pingin aku terus dibuai mimpi

mata tertutup..cahaya matari tembus ke anak mata
membuka kembali,terus menikmati cahaya kurniaan illahi...
sepertinya kehilangan sesuatu...tercari-cari
abaikan apa yang dirasa..

tuala digapai...
"aku terlupa akan sesuatu"

keronsang mengihiasi lilitan tudung
bersiap keluar menghadap dunia luar...
"aku terlupa akan sesuatu"

sampai kapan pun aku akan terus terlupa selagi
aku masi belum bisa terima seiklasnya..
detik dan saat ini aku berdiri dikeliligi semuanya
ikrarku hanya untuk bangkit dan terus lupakan hari semalam
bangkit gadis kerna tidak ada apa yang perlu dikuatiri
segalanya telah tertinggal dibelakang...
yang perlu digapai hanyalah hari esok....

by:lil heart

No comments:

Post a Comment